Sunday, July 4, 2010

Sendirian.




Salam hormat dan rahayu.



Aku terbaca satu ungkapan berbahasa inggeris berbunyi "Human interest should be limited to concerns of the presence life", membawa maksud bahawa minat manusia mestilah dibataskan kepada urusan-urusan kehidupan yang dihayati sekarang (duniawi).


Ungkapan-ungkapan ini mengingatkan aku kepada pejuang-pejuang "sekularisme" yang menjadi pelopor bagi golongan pemimpin-pemimpin dan nabi palsu yang antaranya, Karl Marx, Stalin, Hitler, Lenin, dan Mussolini. Kesemuanya ini merupakan pemimpin yang mengakibatkan keharmonian dan keamanan manusia tunggang-langgang. Malahan ketua agama atau pendita turut sama terperangkap dengan tindakan mereka.




Aku juga membaca artikel tentang pemimpin-pemimpin yang berjaya menguasai dunia. Bila aku sendirian aku bermonolog tentang ketuhanan dan kemanusiaan. Aku sering mencari bahan ilmiah, dan sebarang maklumat berkaitan dengan kemanusiaan. Sekurang-kurangnya aku dapat berkongsi pengalaman dengan orang lain.

No comments:

Post a Comment