Thursday, September 16, 2010

Hidup ini tidak dapat diramal.



Salam hormat dan rahayu.


Seluruh rakyat agak kaget dengan peristiwa pembunuhan Datuk Sosilowati Lawiya bersama tiga rakannya yang lain. Pembunuhan itu sangat kejam dan tragis. Ia sungguh menyayat hati sesiapa yang mengetahuinya. Mangsa telah dipukul, dibunuh, disembelih dan dibakar mayatnya lalu abu mayat mangsa ditabur dimerata sungai.



cari bahan bukti pembunuhan


Motif pembunuhan dipercayai berkaitan urusniaga wang dan pemilikan tanah yang melibatkan wang berjuta. Suspek pembunuhan ini telah dikenal pasti identitinya. Suspek adalah seorang peguam yang juga bergelar Datuk bersama adiknya dan beberapa pekerja telah ditahan oleh polis untuk membantu sisatan kes pembunuhan.


Lokasi pembunuhan juga dikenal pasti iaitu disekitar sebuah ladang kepunyaan suspek. Ladang tersebut mempunyai kediaman eksklusif dan mempunyai kolam renang serta dikawal oleh pekerja, termasuk 16 anjing roittweler bertujuan menakutkan mangsa pembunuhan.


Kejadian pembunuhan ini sudah tentu ada hikmahnya, banyak maklumat terbongkar dan menjadi tanda tanya ramai orang. Pasti ada petunjuknya, orang zalim yang mementingkan diri hingga sanggup membunuh, penghujung hidupnya akan musnah dan lebur.

1 comment:

  1. yg penting kena siasat bagaimana si penjenayah terlepas... ha mesti ramai yg boleh diheret ke muka pengadilan...

    ReplyDelete